לראשונה התחדשות עירונית בתל מונד

משרד הבינוי והשיכון ממליץ לראשונה על פרויקט של התחדשות עירונית בתל-מונד. כ – 100 יח"ד ישנות בבנייני רכבת ישנים יפונו ובמקומם ייבנו כ – 450 יח"ד חדשות עם תשתיות מתקדמות.

ממכתב שהגיע השבוע לידי קבוצת הייזום והבנייה אב-גד, ממשרדה של עינת גנון, יו"ר הועדה להתחדשות עירונית במשרד הבינוי, עולה כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, ממליצה על קידומה של  התכנית להתחדשות עירונית הראשונה במועצה המקומית תל-מונד. התכנית  הוגשה ומתוכננת לביצוע ע"י חברת אב-גד בתיאום עם המועצה המקומית ודיירי שכונת אלי כהן הוותיקה.

 

החלטה זו שתונח בפתחה של הממשלה היא מקדמית, לפיה בשכונת אלי כהן הוותיקה יבוצע פינוי מדורג של כ- 102 משפחות המתגוררות כיום בבנייני רכבת ישנים, שנבנו בשכונה בראשית בנות ה-60 של המאה הקודמת.

 

במקום בנייני הרכבת הישנים יבנו כ – 450 יח"ד חדשות על שטח בהיקף של כ – 15 דונם שיתפנה, סה"כ יתווספו כ – 348 יח"ד על הקיים.

 

כ – 20% מהיחידות החדשות יהיו בנות 3 חדרים, 40% יחידות בנות 4 חדרים ו-40% בגדלים שיתאימו לצרכים המקומיים של היישוב.

 

בנוסף, במסגרת התכנית ייבנה חניון מרתף שיכיל כ – 700 מקומות חניה וחניה עילית לטובת לקוחות ואורחים שיגיעו למרכז המסחרי שצפוי להיבנות במקום.

 

כפתרון תעבורה הציעה חברת אב-גד לסלול דרך חדשה מהשכונה לכביש 5531 ובהמשך לכביש 533. זו הצעה שזכתה לתמיכה של המועצה האזורית לב השרון, ומר. עמיר ריטוב, ראש הרשות אף הציע לקדם אותה באמצעות ת.ב.ע משותפת לשתי הרשויות, כך יהיה מעבר לתחבורה שלא דרך היישוב.

בעבר משרד התחבורה תקצב כביש זה, ומבדיקה שערכה הרשות המקומית תל-מונד עולה כי פתיחה כביש כזה תביא לירידה של כ – 15% מעומסי התנועה ביישוב.

  

מנכ"ל קבוצת אב-גד, רעם רצון מסר בתגובה להחלטה: "אנו שמחים להיות ראשונים שמובלים פרויקט של התחדשות עירונית בתל-מונד, אחרי שעשינו מספר פרויקטים של תמ"א ביישוב. אנחנו מאמינים ביישוב תל-מונד, וחושבים שדיירי שכונת אלי כהן זכאים ליהנות מחידוש תשתיות ויחידות מגורים בסטנדרט גבוה.

 

חשוב לזכור שתל-מונד נמצאת במיקום מצוין, בטבעת השנייה לת"א, והמחירים בה עדיין מאפשרים לזוגות צעירים לרכוש דירה במחיר אטרקטיבי, בזמן שבערים השכנות כ"ס ורעננה המחירים הפכו לבלתי אפשריים".